Instagram nie tylko wpłynął na technologię, Instagram zmienił świat, jako najpopularniejsza do tej pory marka w mediach społecznościowych, Instagram był znaczącą siłą w naszych życiach. Pod wieloma względami definiuje to, jak ogólnie powinna wyglądać platforma mediów społecznościowych, a także wpływa zarówno na nasze relacje z technologią, jak i z innymi ludźmi.
Instagram to tylko zdjęcia?
Jedną z pierwszych rzeczy, które Instagram pokazał światu technologii, jest to, jak wygląda prawdziwe zaangażowanie na platformie. Podczas gdy media takie jak Twitter i Facebook miały ze swoimi odbiorcami momenty dobre i złe, kiedy zaangażowanie wzrastało i malało w zależności od bieżących wydarzeń, Instagram niezmiennie był najsilniejszą platformą zaangażowania w historii mediów społecznościowych.
Najbardziej niezwykłą zmianą, jakie Instagram wprowadził nie tylko do technologii, ale także do globalnej kultury, jest rozwój fotografii. Chociaż częściowo przyczyniło się to do ulepszeń aparatów w smartfonach, rynek był również zmuszony do wprowadzania innowacji ze względu na Instagram. Po prostu aplikacja podejście do fotografii, co było widoczne już w pierwszych dniach jej użytkowania. Wprowadzając filtry, ludzie zaczęli czuć się pewniej w tym, co mogą zrobić na Instagramie, zapewniając sobie podstawę do edycji zdjęć. Przełamując tę barierę, Instagram sprawił, że fotografia stała się o wiele bardziej wszechobecna i znacznie ułatwił przeciętnemu człowiekowi czerpanie przyjemności z robienia zdjęć.
Influencer … zawód przyszłości?
Influencer to osoba, która ma wysoki poziom popularności lub autorytetu w swojej niszy. Zwykle zdobywają influcencerzy zwolenników, ponieważ mają duże doświadczenie, sukcesy lub wiedzę w danej dziedzinie.
W efekcie inni w branży mogą zwracać się do nich o opinie, wiedzę, a nawet radę. Firmy mogą współpracować z influencerami w ramach swojej strategii marketingowej w nadziei, że ich odbiorcy będą mieli wpływ na zakup produktów firmy. Ważne jest, aby pamiętać, że influencer nie musi być znany na dużą skalę. Na przykład „mikro-influencerzy” mogą odnosić duże sukcesy mając mniej niż 50 000 obserwujących na swoich platformach społecznościowych.
Aby zostać influencerem, należy najpierw określić, na jakim wyspecjalizowanym obszarze chcesz się skoncentrować, ponieważ pomaga to znaleźć swoje miejsce w warto. Aby to zrobić, warto wziąć pod uwagę swoje pasje i mocne strony, ponieważ wybór niszy, która pasuje do tych obszarów, pozwala popisać się wiedzą i dalej doskonalić swoje umiejętności.
Wybór niszy jest korzystny, ponieważ skupia się całą uwagę tylko na jednym obszarze, co ułatwia zdobycie autorytetu, a tym samym przyciągnięcie publiczności. Pomaga to również dotrzeć do bardziej konkretnych odbiorców, umożliwiając dostosowanie treści do ich potrzeb i zainteresowań. Aby zwiększyć liczbę obserwujących, ważne jest, aby wybrać platformy mediów społecznościowych, które najlepiej pasują do niszy i grupy docelowej.
Wybierając platformy mediów społecznościowych, należy również zastanowić się, jaki rodzaj treści będzie się publikować i które platformy będą najlepiej odpowiadać tym potrzebom. Na przykład, jeśli ktoś pracuje w branży kreatywnej jako artysta, możesz chcieć mieć profil w mediach społecznościowych w witrynie, która koncentruje się głównie na udostępnianiu zdjęć lub filmów.
Mam konto na Insta i… co dalej?
Z setkami milionów aktywnych użytkowników dziennie, Instagram jest jednym z najlepszych darmowych narzędzi do dotarcia do rynku docelowego. Ale nie można po prostu publikować na ślepi i oczekiwać wyników. Tak, regularne publikowanie jest ważne, ale powinno być częścią większej strategii promowania konta na Instagramie.
Jeśli ktoś posiada już dużą liczbę obserwujących lub wysokie wskaźniki zaangażowania na innych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter lub LinkedIn, warto użyć tych platform jako narzędzi do wzajemnej promocji dla swojego konta na Instagramie. Można to zrobić, korzystając z bezpośrednich CTA, promując link do swojej biografii na Instagramie lub udostępniając najnowsze zdjęcia i filmy na Instagramie na tych platformach. Ponieważ wiele osób jest aktywnych w więcej niż jednej sieci społecznościowej, można przekonać niektórych do obserwowania Cię również na Instagramie.
W innym wypadku warto zacząć od dodania rodziny i znajomych. Ta wskazówka jest szczególnie przydatna dla małych lub lokalnych firm lub tych, którzy dopiero rozpoczynają marketing na Instagramie. Łączenie się z rodziną i przyjaciółmi pomoże zdobyć wstępne zaangażowanie, a oni (miejmy nadzieję) będą bardziej niż szczęśliwi mogąc promować konto w swoich sieciach. Nawet jeśli nie promują bezpośrednio konta, ich zaangażowanie w profil pojawi się w ich kanale, a ich obserwujący mogą w ten sposób odkryć nowy content.
Być może najlepszym sposobem na promocję swojego konta na Instagramie jest prawdziwe zaangażowanie. Ludzie lubią być wysłuchani, więc im bardziej zaangażuje się w ich komentarze, tym więcej komentarzy i ekspozycji otrzymuje się z powrotem. Każde z tych zaangażowań w sposób organiczny promuje konto na Instagramie, jednocześnie wzmacniając relacje z odbiorcami i budując zaufanie.
Wiele treści generowanych przez użytkowników będzie pojawiać się organicznie, ale można również postarać się o nie bezpośrednio — poprzez wyzwanie, konkurs lub dowolną prostą i zabawną aktywność angażującą. Zwłaszcza w przypadku konkursów ta strategia może zainspirować (lub nawet wymagać) od obserwatorów oznaczania innych, którzy jeszcze nie śledzą danego konta na Instagramie.
Reklamy a content
Jak sama nazwa wskazuje, reklamy na Instagramie to po prostu reklamy w formie postów lub historii, które firmy płacą Instagramowi (który jest własnością Facebooka) w celu promowania swojej marki, produktów lub usług wśród użytkowników Instagrama.
To, co sprawia, że reklamy na Instagramie są wyjątkowe pomimo kosztów, to to, że pozwalają każdej firmie z dowolnego miejsca na świecie reklamować się na swojej platformie. A ponieważ Instagram jest własnością Facebooka, firma może kierować reklamy do odbiorców w oparciu o określone czynniki, takie jak lokalizacja, grupa wiekowa i upodobania, korzystając z danych Facebooka.
Instagram ułatwia również angażowanie się i interakcję z użytkownikami w obszarze komentarzy ich reklam wideo lub zdjęć. Różne firmy zwykle mają różne cele dla swoich reklam.
Warto zauważyć, że istnieje do sześciu formatów reklam, które można wybrać na Instagramie, które są podzielone na dwa ogólne typy: reklamy na kanale Instagram i reklamy Instagram Stories. Reklamy na kanale Instagram składają się z fotografii, wideo i reklam z pokazami slajdów. Reklamy na stories składają się z pojedynczych grafik i krótkich wideo.
Czy warto inwestować w reklamy, czy lepiej skupić się na wzroście organicznym? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba najpierw ustalić budżet i grupę docelową. Jeśli na Instagramie nie ma dużego skupiska osób, które mogą być zainteresowane proponowaną treścią, wykupienie reklam nie jest dużo warte. Jednak Instagram jest tak ogromny, że w zasadzie każda nisza ma na tej platformie swój kącik. Biorąc pod uwagę jego szeroki zasięg we wszystkich różnych sektorach życia, istnieje bardzo duża szansa, że inwestycja w reklamy na Instagramie będzie opłacalna dla niemal każdego.
Czy to się opłaca
Influencerzy „mikro” mają od 6 000 do 10 000 obserwujących. Według niedawnej ankiety, konta te mogą liczyć sobie średnio 88,00 USD za post sponsorowany. Jednak powyżej tej bariery marki wysyłają bezpośrednie wiadomości, prosząc o reklamę produktu w zamian za gratisy: ubrania z logo projektantów, miesięcznych pakietach kosmetyków czy darmowy posiłek w restauracji.
Jest to poniekąd niewypowiedziana zasada, zgodnie z którą wpływowe osoby mogą oczekiwać, że otrzymają 10 dolarów za każde 1000 obserwujących, których mają, gdy osiągną próg 100 000. Pobieranie opłat za posty przed rozwinięciem konta może jednak skutkować niższymi zarobkami lub rozliczeniami przed pełnym rozkwitem konta.
Influencerzy z 50 000 do 80 000 obserwujących otrzymują około 200,00 USD za post, ale cena zmienia się w zależności od reklamodawcy. Niektóre konta zawierają umowy z markami, aby publikować kody promocyjne w swoich kanałach, a za każdym razem, gdy nowa osoba użyje ich kodu, uzyskują procent od sprzedaży..
Niezależnie od tego, czy ktoś uczy się rozwijania marki na Instagramie, czy na innej platformie, dotarcie do miliona odbiorców wymaga nakładu pracy, zaangażowania i pomocy agencji interaktywnej i marketingowej, takiej jak H4e Services. Dlatego też nie każdemu uda się to osiągnąć, jeśli jednak ktoś przebije barierę miliona obserwujących, może liczyć na pokaźne zyski finansowe.