Artykuł sponsorowany jest doskonałym sposobem na promocję firmy. Różni się od klasycznej reklamy i ma szansę przyciągnąć uwagę odbiorcy, zaciekawić go poprzez dawkę merytorycznej wiedzy zamiast samych sloganów reklamowych. Dodatkowo artykuł taki pozytywnie wpływa na odbiór marki przez klienta. Może również zwiększyć ruch na firmowej stronie internetowej. Czym konkretnie jest artykuł sponsorowany i jak pomaga w reklamie?
Idea artykułu sponsorowanego
Według definicji, artykuł sponsorowany jest pewną formą reklamy, którą wykorzystuje się w internecie lub w prasie. Nie jest jednak niczym nowym. Najprościej mówiąc, artykuł ten jest profesjonalnym tekstem dziennikarskim czy blogowym, który przede wszystkim zawiera treści przydatne dla czytelnika. Nie skupia się więc wyłącznie na reklamowaniu produktu czy usługi, ale na dostarczeniu wartości odbiorcy.
Materiał reklamowy w artykule sponsorowanym najczęściej jest dość subtelny. Może mieć formę infografiki, logotypu marki, linku do strony internetowej albo krótkiej, polecającej wzmianki.
Celem artykułu jest przyciągnięcie uwagi czytelnika, zainteresowanie go daną usługą czy produktem. W ten sposób odbiorca może zaciekawić się danym tematem, a w konsekwencji wykonać pewną akcję. Zachęcenie do działania nosi nazwę „call to action” i może odnosić się do przejścia na witrynę internetową czy dokonania zakupu.
Treść tekstu, aby była skuteczna, powinna nawiązywać do reklamowanego produktu. Odbiorca nie powinien czuć, że ma do czynienia z nachalną reklamą, ale raczej z poradnikiem, w którym znajdzie na przykład polecane produkty czy usługi. Jeśli więc reklamowanym produktem jest odżywka do włosów, tekst, w którym pojawia się wzmianka na jej temat, nie może dotyczyć pomysłów na szybkie śniadania. Sprawdzi się jednak w tym przypadku poradnik na temat skutecznej pielęgnacji włosów. Co sprawia, że artykuł sponsorowany jest dobry i odpowiednio spełnia swoją funkcję? Przede wszystkim tekst musi być dobrze przemyślany i być opatrzony chwytliwym tytułem. Dzięki temu przyciągnie uwagę odbiorcy i zachęci do przeczytania.
We wstępnie powinno znaleźć się przybliżenie tematu, który zostanie rozwinięty w dalszej części artykułu. Nie warto odbiegać od tematyki. Najlepiej, jeśli w tekście znajdzie się jak najwięcej merytorycznej treści, tak, aby odbiorca mógł się czegoś dowiedzieć. Część promocyjna, reklamująca produkt czy usługę, nie powinna być zbyt długa i dobrze, aby nawiązywała do pozostałej treści. Artykuł ma być spójny i atrakcyjny dla odbiorcy, napisany przystępnym językiem i obiektywny.
Zakup …
Napisanie dobrego artykułu sponsorowanego nie jest prostym zadaniem. Liczy się tu dobry pomysł na tekst, odpowiednie zaplanowanie treści i ubranie jej w słowa. Zadaniem tym zajmują się copywriterzy. Tekst można zamówić bezpośrednio u copywritera lub skontaktować się z agencją marketingową. Agencja często zaoferuje dodatkowe usługi, które pomogą wypromować markę w internecie.
Artykuły sponsorowane można zakupić również u firm, które zajmują się publikacją tekstów. Dysponują bazami portali, na których można publikować treści. Będą one zawierać linki do reklamowanej witryny i w ten sposób zwiększą ruch na stronie.
W przypadku osób, które nie mają doświadczenia z tekstami sponsorowanymi, poleca się skorzystanie z usług agencji lub portali sprzedających artykuły tego rodzaju. Najczęściej firmy te dysponują bazą stron, na których mogą opublikować tekst.
Korzyści – dobry PR
Celem działań z zakresu public relations jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Jednym z narzędzi wspierających ten cel jest content marketing. Artykuły sponsorowane to działanie z zakresu marketingu treści. W PR są one wykorzystywane często, ponieważ są bardzo skuteczne i mogą pomóc w poprawie wizerunku firmy.
Jak można wykorzystać takie treści w PR? Treści takie pomagają w tworzeniu relacji z mediami i klientami. Nie tylko zwiększają sprzedaż, ale także zwiększają zainteresowanie produktem czy usługami. Wpływają także na rozpoznawalność marki. Ponadto zwiększają jej rozpoznawalność, szczególnie gdy są publikowanie regularnie. Wśród odbiorców znajdują się potencjalni klienci, dlatego warto opracować strategię tworzenia artykułów i realizować ją konsekwentnie.
Co więcej, dzięki dobrze napisanym artykułom sponsorowanym łatwo wpłynąć na poprawę wizerunku firmy. Właściwie odpowiednio zaplanowana strategia i treści tworzone zgodnie z nią pomogą stworzyć taki wizerunek, jaki jest najbardziej pożądany. Można więc wykreować firmę na lidera w branży, specjalistę czy godnego zaufania partnera w biznesie.
Korzyści – link building
Artykuły sponsorowane są wykorzystywane nie tylko po to, aby zachęcić klientów do skorzystania z usług czy zakupu produktu. Są one także świetnym sposobem na wsparcie działań SEO, co przekłada się na wyższą pozycje w wyszukiwarce Google.
W jaki sposób? Chodzi konkretnie o linki wspomagające pozycjonowanie. Prowadzą one do strony marki albo do konkretnego produktu. To sprawia, że strona może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania na określoną frazę. To zaś zwiększa wyniki sprzedażowe.
Linkowanie można wykorzystać do wypromowania konkretnych produktów czy usług, na przykład nowości w ofercie. Artykuły sponsorowane mają wiele zalet. Ich wykorzystanie do promocji firmy i jej oferty może zapewnić napływ nowych klientów oraz zwiększyć świadomość marki wśród osób potencjalnie zainteresowanych. Teksty sponsorowane służą budowaniu pozytywnego wizerunku firmy oraz wspomagają pozycjonowanie poprzez linki znajdujące się w treści. To dobre uzupełnienie kampanii reklamowych, które dodatkowo daje odbiorcy interesującą, merytoryczną treść. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź h4e services specjalizujący się w marketingu interaktywnym.