Content marketing – prowadzenie bloga

Share This Post

Marketing to nie tylko tworzenie haseł reklamowych czy strategii kampanii, które mają zachęcić klientów do skorzystania z usług danej firmy czy nabycia produktu. Tak naprawdę to złożone pojęcie, w którym zamykają się właśnie wspomniane hasła i kampanie, ale z drugiej strony także szeroko pojęty content. Marketing treści nastawiony jest na budowanie relacji z klientem, zdobycie jego zaufania i lojalności. W tym pomocne są różnego rodzaju treści, od grafik, materiałów wideo po klasyczne wpisy blogowe. Bo tak, blogi wciąż mają się świetnie i pełnią w strategii marketingowej o wiele ważniejszą funkcję niż mogłoby się wydawać.

Blog … czym jest?

Na początek warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest content marketing. To rodzaj strategii marketingowej nakierowanej na pozyskanie stałych klientów. Działania w ramach tej strategii skupiają się najczęściej w sieci i obejmują publikowanie wartościowych treści dopasowanej do określonej grupy odbiorców. Treści te mogą przybierać różna formę – filmiki, webinary, prezentacje, grafiki czy artykuły.

Blog to jedno ze skuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Jest niezwykle pomocny w tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy, a także pomaga rozbudować bazę klientów. Blog funkcjonuje jako forma komunikowania się z odbiorcami, nieco mniej formalna niż tradycyjna witryna. Skierowany jest nie tylko do obecnych klientów, ale również do innych osób – do tych, które chciałyby dowiedzieć się czegoś w danej tematyce.

Czy blog i strona internetowa to to samo? Niekoniecznie. Witryna internetowa często zawiera wyłącznie podstawowe informacje na temat danej firmy, opis działalności, produktów, dane adresowe, oferta, cennik czy przykładowe realizacje. Jest to wystraczające w wielu przypadkach, ponieważ klient wchodząc na stronę może od razu przejść do kontaktu, by skorzystać z usług firmy. Ma też możliwość przejrzenia portfolio oraz cennik, co pomoże w podjęciu ostatecznej decyzji o współpracy.

Podstawową różnicą pomiędzy witryną a blogiem jest fakt, że na blogu główną treścią są wpisy publikowane co pewien czas. Treści są więc wciąż aktualizowane i zawierają wiele przydatnych informacji. Nie są to jedynie treści lifestylowe, lekkie – obecnie wiele firm prowadzi blogi branżowe. Choć wymaga to ciągłej pracy i tworzenia nowych postów, przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim odgrywa ogromną rolę w pozycjonowaniu strony. Sprawia, że firmę łatwiej znaleźć w sieci. Klienci trafiają na bloga, szukając rozwiązania swojego problemu. Znajdują je na stronie, a przy okazji dowiadują się więcej o działalności firmy. Co więcej, w ten sposób łatwo zbudować wizerunek eksperta w danej dziedzinie, co wpływa na relacje z klientami i wzrost zaufania do świadczonych usług.

Czy to nie za stare?

Blogi były niegdyś najpopularniejszym medium w sieci. Niemal każdy tworzył swoje miejsce, w którym publikował właściwie to, co tylko chciał. Z czasem blogosfera rozwinęła się na tyle, że blogi stały się narzędziem wykorzystywanym w celach reklamowych. Firmy współpracowały z blogerami, którzy w swoich wpisach nawiązywali do produktów czy usług. Obecnie jednak rolę blogów przejęły inne media – Facebook, Instagram, YouTube czy TikTok, które oferują nowy rodzaj treści, szybko przyswajalnej. Wiele platform blogowych zamknęło się. Nie oznacza to jednak, że blogi czy blogerzy są już kompletnym przeżytkiem. Bo choć w kwestiach czysto reklamowych i promocyjnych prym wiodą te treści, które nie wymagają dużo czasu na ich skonsumowanie, to tekst wciąż jest potrzebny. Chociażby do budowania własnej marki, tworzenia wizerunku eksperta czy wreszcie do pozycjonowania serwisu. SEO jest kluczowe – bez dobrze przygotowanej strategii witryna zginie w gąszczu innych, podobnych, a potencjalnym klientom trudno będzie na nią trafić. Dlaczego akurat tekst? Bo właśnie w nim można zawrzeć słowa kluczowe powiązane z marką, stworzyć bazę linków czy ożywiać stronę, publikując regularnie nowe treści.

Blog … jak z tego skorzystać

Prowadzenie bloga firmowego różni się od bloga prywatnego. Wpisy powinny skupiać się na tematach związanych z branżą i nieść wartość dla odbiorcy. Najlepiej postawić na treści poradnikowe, które odpowiedzą na konkretne pytania i potrzeby klienta, będą merytoryczne i wyczerpujące temat. Ważne jest postawienie siebie w roli eksperta, który dobrze wie, o czym mówi i zna się na branży, w której działa. Dobrym pomysłem jest także content angażujący, wywołujący dyskusję. Na koniec – należy pamiętać o zasadach SEO, stosowaniu odpowiednich fraz kluczowych w tekstach oraz regularnym dodawaniu nowych treści.

SEO czy reklama

Reklamy to temat, do którego można podejść dwojako. Po pierwsze – są reklamy, które mają doprowadzić użytkownika na stronę. Wyświetlają się na przykład w Google, na innych witrynach internetowych, a także na social mediach. Zwiększają one ruch i pomagają zdobyć nowych klientów. drugi rodzaj to reklamy, które wyświetlają się już na blogu i kierują użytkownika w inne miejsca w sieci, np. Google AdSense. Za wyświetlenia właściciel bloga otrzymuje wynagrodzenie. Można również zaoferować klientom wykupienie reklamy banerowej na stronie.

Blogi to z pewnością nie jest przeżytek, choć dziś mają nieco inną formę niż kilka lat temu. Ówcześni blogerzy przenieśli się w większości na social media, blogi natomiast chętnie wykorzystywane są w strategii SEO oraz jako narzędzie do budowania wizerunku eksperta.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Kampanie reklamowe

Zmotywuj się – jak zmotywować pracowników

Rzetelnie pracujący zespół to podstawa – bez niego nawet najlepiej zaplanowany projekt może zakończyć się porażką. Dobry pracownik to zmotywowany pracownik, jednak motywowanie podwładnych to

Kampanie reklamowe

Urodzony sprzedawca – jak nim zostać?

Praca w sprzedaży jednym jawi się jako prosta, natomiast dla innych wręcz przeciwnie. Chodzi w niej przecież o to, aby sprzedać produkt klientowi, a to

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch