Content marketing – prowadzenie Quora

Share This Post

Content marketing wiąże się z różnego rodzaju treściami. Nie są to jedynie artykuły na blogach czy treści na stronach internetowych, choć tekst doskonale wspiera pozycjonowanie. W zakres content marketingu wpisują się także grafiki czy infografiki, jak również materiały wideo. Media społecznościowe już od dawna odgrywają ważną rolę w strategii marketingowej, ale nie chodzi tylko o najbardziej znane portale, takie jak Facebook, Instagram czy TikTok. Dość nieoczywistym serwisem wydaje się Quora, czyli platforma, na której można zadawać pytania i odpowiadać na nie. Quora ma ciekawy potencjał marketingowy. Jak go wykorzystać?

Nowe kanały social media

Niekwestionowanym królem mediów społecznościowych przez długi czas był Facebook. Pozwala on nawiązać kontakt ze znajomymi za pomocą komunikatora, udostępnić zdjęcie z wakacji czy wziąć udział w dyskusji w grupie. Potencjał Facebooka szybko dostrzegły firmy, które chciały być jak najbliżej swoich klientów. W ten sposób powstały profile firmowe największych marek, powstało też powiedzenie „Nie ma cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz”.

Dużą popularność zdobył również Instagram. Powstał w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, którzy chcieli skupić się głównie na publikowaniu zdjęć. Tu także pojawiły się profile firmowe, z nieco inną komunikacją niż na Facebooku.

Z czasem powstały kolejne platformy, które coraz bardziej odchodziły od ogólnego Facebooka. Każda z nich oferuje bardziej konkretny rodzaj treści – na Instagramie są to zdjęcia, ale coraz bardziej widać wzrost zainteresowania krótkimi formami wideo. Są one domeną serwisu TikTok, który bije rekordy popularności. Podobne, krótkie filmy są też dostępne na YouTube, który skupia się głównie na wideo o dłuższej formie, nawet pełnometrażowej.

Potrzeby odbiorców się zmieniają, wraz z nimi zmieniają się media społecznościowe. Wraz z ich rozwojem użytkownicy dostają nowe opcje, które mają sprawić, że nie znudzą się daną platformą zbyt szybko.

Z tych samych powodów pojawiają się kolejne platformy. Część z nich, jak TikTok, wpisuje się idealnie w zapotrzebowanie odbiorców i odnosi spektakularny sukces. Popularność tych serwisów warto wykorzystywać we własnej strategii content marketingowej, ponieważ dzięki temu łatwo zwiększyć popularność marki i dotrzeć do nowych klientów.

Choć może się wydawać, że content zmierza w kierunku wideo i coraz bardziej odchodzi od tekstu, to wciąż treść ubierana w słowa ma wiele do zaoferowania. Przykładem jest serwis Quora. Zamysłem twórców było narzędzie, które pozwoli użytkownikom zadawać pytania na różne tematy oraz udzielać na nie odpowiedzi. Taki format można ciekawie i nienachalnie wykorzystać pod względem marketingowym.

 

Quora … pierwsze słyszę

Quora pod względem popularności nie może mierzyć się z Facebookiem, jednak oferuje coś, czego na FB nie ma – formułę Q&A, czyli pytanie-odpowiedź. Co ciekawe, serwis założyło dwóch pracowników Facebooka w 2009 roku.

Na portalu użytkownicy zadają pytania, a inni na nie odpowiadają. Tematyka jest zróżnicowana, a odpisać i podzielić się wiedzą może każdy, kto wie coś na dany temat.

Czym Quora wyróżnia się spośród innych, podobnych? Przede wszystkim jakością dyskusji. Twórcy od samego początku dbali o to, aby jakość treści dostępnych na portalu była jak najlepsza. Dzięki temu osiągnęła pewną popularność, choć nie do końca wiadomo, jaką konkretnie. Nie ma bowiem oficjalnych statystyk na temat tego, ile osób korzysta z serwisu.

Dlaczego jeszcze warto zainteresować się serwisem? Dość niedawno pojawiła się jego polska wersja językowa. Dobrym pomysłem jest więc wyprzedzenie konkurencji i założenie tam konta, zanim wybuchnie hype.

 

Pytania i odpowiedzi

W serwisie Quora każdy użytkownik ma swój profil. Znajdują się na nim statystyki pytań i odpowiedzi, a także różne odznaczenia. Portal wyróżnia wysoki poziom dyskusji, dobra moderacja oraz algorytmy. Odpowiadają one za podsuwanie odpowiednich pytań osobom, które lubią odpowiadać, a także interesujących odpowiedzi tym, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę.

Quora jest przydatnym narzędziem w content marketingu. Pozwala promować swoją markę albo siebie jako eksperta. Co więcej, każda odpowiedź ma własny link, dlatego po pewnym czasie zaczyna się pozycjonować w wyszukiwarce. Jeśli więc ktoś będzie szukał treści na podobny temat, prawdopodobnie trafi na konkretne treści i pozna nową firmę. Jeśli uzyska konkretną odpowiedź na swoje pytanie, możliwe, że zainteresuje się nią bliżej.

 

Quora w Twoim biznesie

Tematyka treści, które pojawiają się na portalu Quora, jest zróżnicowana. Śmiało można rzec, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Dzięki temu serwis wydaje się świetnym miejscem do promocji biznesu.

W jaki sposób rozpocząć promocję? Najprościej – budując wizerunek eksperta. Specyfika Quora sprawia, że nie jest to trudnym zadaniem. Użytkownicy zadają pytania, a ty, jako profesjonalista, który na danej branży się zna, udzielasz trafnej odpowiedzi. Pokrótce możesz też wspomnieć o swojej firmie, ale tylko wtedy, gdy jest to usprawiedliwione. Nikt nie lubi nachalnych poleceń.

Właściwie wystarczy, że na swoim profilu umieścisz informację o firmie czy marce, którą reprezentujesz. Twoje działanie na Quora będzie działać dalej.

Quora jest też świetnym miejscem, w którym zbudujesz swoją markę osobistą, nawet od zera. Jeśli zdobędziesz odbiorców, grupa ta będzie się stale powiększać, o ile wciąż będziesz udzielał ciekawych informacji i dostarczał odbiorcom wiedzę.

Mimo że Facebook wydaje się najlepszym serwisem do promocji marki, nie jest idealny do każdej jej formy. Odbiorcy niekoniecznie mogą być zainteresowani konkretnym typem treści – być może wolą oglądać ciekawe zdjęcia, filmiki czy czytać bardziej sprzedażowe/rozrywkowe wpisy? Jeśli chcesz dotrzeć do osób, które chcą się czegoś dowiedzieć, Quora jest odpowiednim miejscem. Tu użytkownicy sami pytają, możesz więc odpowiadać i dostarczyć informacji osobie, która na nie czeka.

Dlaczego Quora może pomóc w tworzeniu wizerunku eksperta i być mocnym punktem strategii marketingowej? Wszystko za sprawą tego, że użytkownicy odpowiadają na pytania, które faktycznie interesują ludzi. Otrzymują więc informacje, których sami poszukują, często od profesjonalistów czy specjalistów z dużą wiedzą.

Wychodzenie naprzeciw ludzkim potrzebom jest jednym z trzonów nowoczesnego marketingu. Dzięki Quora ludzie niekiedy odkrywają pytania, na które sami by nie wpadli. Gdy czeka pod nimi gotowa odpowiedź – to idealna, nienachalna promocja, za którą stoi merytoryczna wiedza.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Kampanie reklamowe

Zmotywuj się – jak zmotywować pracowników

Rzetelnie pracujący zespół to podstawa – bez niego nawet najlepiej zaplanowany projekt może zakończyć się porażką. Dobry pracownik to zmotywowany pracownik, jednak motywowanie podwładnych to

Kampanie reklamowe

Urodzony sprzedawca – jak nim zostać?

Praca w sprzedaży jednym jawi się jako prosta, natomiast dla innych wręcz przeciwnie. Chodzi w niej przecież o to, aby sprzedać produkt klientowi, a to

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch