Content marketing – prowadzenie Twittera

Share This Post

Twitter to, zaraz po Facebooku, najbardziej wpływowa platforma społecznościowa na świecie. Czy jednak jest dobrym narzędziem marketingowym? Pozwoliliśmy sobie to sprawdzić.

Twitter… idea tweetów

W 2006 roku Jack Dorsey, współzałożyciel Twittera, wpadł na pomysł – stworzyć platformę do komunikacji opartą na SMS-ach, w której znajomi mogliby się nawzajem śledzić, aktualizując statusy. Jednak na początku Twitter był pomysłem zbyt podobnym do SMS-ów.

Pomysł ewoluował, w dużej mierze dzięki burzom mózgów ze współzałożycielem, Evanem Williamsem. 21 marca 2006 r. Jack wysłał pierwszy tweet, który brzmiał: „tylko konfiguruję twttr”. Twitter odnotował gwałtowny wzrost na konferencji South By Southwest Interactive w 2007 roku, podczas której wysłano ponad 60 000 tweetów. Zespół Twittera skorzystał z konferencji, aby rozpocząć powiększanie bazy użytkowników.

Twitter zaczynał jako platforma oparta na SMS-ach, więc limit 140 znaków był początkowo po prostu koniecznością – to operatorzy komórkowi narzucili limit, a nie Twitter. Jednak, gdy Twitter stał się platformą internetową, utrzymywali limit po prostu dlatego, że był zgodny z marką Twittera – Twitter to platforma, która ma na celu tworzenie łatwo dostępnych treści dla naszego pełnego technologii, współczesnego świata z deficytem uwagi.

Twitter rozwijał się wykładniczo w ciągu ostatnich 10 lat. Jego celem jest ostatecznie szybkie rozpowszechnianie informacji – chociaż te informacje nie zawsze są poważne (na przykład przemyślenia Kim Kardashian na temat makijażu), a czasem wręcz przeciwnie (jak wtedy, gdy irańscy protestujący używali Twittera do organizowania marszów).

Pod wieloma względami Twitter ma zarówno nieograniczone znaczenie, jak i niezmierzony potencjał. Może połączyć cię z kimś w Tajlandii tak szybko, jak może przedstawić sąsiada z sąsiedztwa. Możesz wypełnić swój kanał profesjonalistami z branży, serwisami informacyjnymi, celebrytami, komikami lub przyjaciółmi. Umożliwiając każdemu użytkownikowi dopasowanie treści do jego osobistych pragnień i zainteresowań, Twitter z powodzeniem stworzył wysoce uzależniającą platformę.

Twitter to serwis społecznościowy, a jego głównym celem umożliwianie ludziom dzielenia się swoimi przemyśleniami z dużą publicznością. Twitter pozwala użytkownikom odkrywać historie dotyczące dzisiejszych wiadomości i wydarzeń, śledzić sławne osoby lub po prostu komunikować się ze znajomymi. Dodatkowo zespoły PR i marketerzy mogą używać Twittera do zwiększania świadomości marki i budowania sieci odbiorców.

Tylko na poważnie?

Twitter to nowoczesny plac, na którym wiele głosów dyskutuje, debatuje i dzieli się swoimi poglądami. Osobistości medialne, politycy i opinia publiczna zwracają się do sieci społecznościowych w celu uzyskania informacji i reakcji w czasie rzeczywistym. Ale w porównaniu z ogólną opinią publiczną, które głosy są reprezentowane na Twitterze?

Aby zbadać to pytanie, Pew Research Center przeprowadziło ogólnokrajową reprezentatywną ankietę wśród 2791 dorosłych użytkowników Twittera w USA, którzy byli gotowi podzielić się swoimi kanałami na Twitterze. Projekt tej ankiety zapewnia wyjątkową okazję do zmierzenia cech i postaw użytkowników Twittera w Stanach Zjednoczonych.

Analiza wskazuje, że 22% dorosłych Amerykanów korzystających z Twittera jest przedstawicielami ogólnej populacji pod pewnymi względami, ale nie pod innymi. Użytkownicy Twittera są młodsi, częściej identyfikują się jako Demokraci, są lepiej wykształceni i mają wyższe dochody niż ogólnie dorośli w USA. Użytkownicy Twittera różnią się również od szerszej populacji w niektórych kluczowych kwestiach społecznych. Na przykład użytkownicy Twittera nieco częściej twierdzą, że imigranci raczej wzmacniają niż osłabiają kraj i widzą dowody nierówności rasowych i płciowych w społeczeństwie. Ale jeśli chodzi o inne tematy, poglądy użytkowników Twittera nie różnią się dramatycznie od poglądów wyrażanych przez wszystkich dorosłych w USA.

Oprócz ujawnienia tych różnic między użytkownikami Twittera a populacją jako całością, analiza ta podkreśla również znaczną różnorodność wśród samych użytkowników Twittera. Mediana użytkowników tweetuje tylko dwa razy w miesiącu, ale niewielka grupa niezwykle aktywnych użytkowników Twittera publikuje posty ze znacznie większą regularnością. W rezultacie większość treści publikowanych na Twitterze pochodzi od niewielkiej liczby autorów. 10% użytkowników, którzy są najbardziej aktywni pod względem tweetowania, odpowiada za 80% wszystkich tweetów tworzonych przez użytkowników z USA.

Debaty i dyskusje online

Co roku Twitter udostępnia podsumowanie najpopularniejszych tweetów i trendów, w tym najbardziej lubianych tweetów, najczęściej retweetowanych komentarzy, najczęściej komentowanych filmów i programów.

„Nadszedł nowy dzień w Ameryce” tweet 46. amerykańskiego prezydenta Joe Bidena, z 4 milionami polubień, jest najbardziej lubianym tweetem roku 2021. Zaraz po tym, drugi najpopularniejszy tweet pochodzi od BTS, koreańskiego boysbandu, który ma silną rzeszę fanów na całym świecie. Na trzecim miejscu mamy tweeta od samego Twittera, o treści „cześć dosłownie wszystkim”. Twitter opublikował ten tweet w październiku 2021 r., kiedy Facebook i jego aplikacje przestały działać na 6 godzin, co sprawiło, że wszyscy przerzucili się na Twittera.

Większość omawianych filmów w roku 2021 zawiera kilka klasyków, takich jak Spider-Man, Godzilla vs Kong, czy Shrek. Shrek najczęściej wspominanym filmem w roku 2021, ale Czarna Pantera również stała trendem, głównie z powodu nagłej śmierci aktora Chadwicka Bosemana,

Najczęściej tweetowanym programem telewizyjnym w roku 2021 był reality show Big Brother Brazil, drugie miejsce dla najczęściej tweetowanego programu telewizyjnego przypadło japońskiego anime o nazwie Jujutsu Kaisen, a trzecie miejsce otrzymał serial Squid Game.

Wykorzystać zasięgi

Niezależnie od tego, czy chodzi o popkulturę, lokalne lub globalne wiadomości, pracę, naukę online czy marki, Twitter jest potężnym narzędziem społecznościowym i wyszukiwarką, w której zazwyczaj można znaleźć najnowsze informacje na praktycznie każdy temat. Obejmuje to również aktualizacje od firm i marek, na których zależy konsumentów.

Strategia marketingowa na Twitterze to plan skoncentrowany na tworzeniu, publikowaniu i dystrybucji treści dla kupujących, odbiorców i obserwujących za pośrednictwem platformy mediów społecznościowych. Celem tego typu strategii jest przyciągnięcie nowych obserwujących i leadów, zwiększenie konwersji, poprawa rozpoznawalności marki i zwiększenie sprzedaży. Stworzenie strategii marketingowej na Twitterze będzie wymagało wykonania tych samych kroków, co przy tworzeniu

Gdy ktoś patrzy na profil marki na Twitterze, marketer chce, aby użytkownik automatycznie wiedział, że należy do tej marki. Oznacza to, że powinien dostosować i oznakować profil na Twitterze swoim logo, kolorami i innymi rozpoznawalnymi szczegółami, które warto uwzględnić w komunikacji.

  • Nick: nic na Twitterze to nazwa użytkownika — powinien zawierać nazwę marki, aby obserwatorzy, klienci i fani mogli łatwo wyszukiwać ją na platformie.
  • Nagłówek: w profilu na Twitterze to obraz tła. Można utworzyć unikalny obraz dla swojego nagłówka, użyć swojego logo lub innego obrazu marki.
  • Zdjęcie profilowe: reprezentuje każdy ruch, interakcję, wpis i tweet firmy na platformie. Jest to obraz, który znajduje się nad biografią i może zawierać logo, inicjały firmy lub zdjęcie dyrektora generalnego.
  • Bio: biografia na Twitterze zapewnia każdemu, kto odwiedza profil, krótkie streszczenie tego, co zobaczy, w 160 znakach lub mniej. Może zawierać deklarację misji marki, notkę o tym, czym zajmuje się firma, lub coś zabawnego i wciągającego.
  • Adres strony internetowej: lokalizacja, w której można umieścić swój adres URL, aby skierować ruch bezpośrednio do witryny.

Inne przydatne narzędzia to na przykład listy. Lista to zorganizowana grupa kont na Twitterze, które umieszcza w określonych kategoriach. Można także zaplanować i zorganizować czat na Twitterze, aby zaangażować swoich obserwatorów, omówić temat, stworzyć poczucie wspólnoty i poprosić odbiorców o ich opinie lub wkład w coś, nad czym pracuje marka.

Aby zorganizować czat na Twitterze (lub TweetChat), należy wybrać temat, ustawić godzinę i datę czatu oraz utworzyć hashtag do czatu. Można udostępniać te informacje swoim obserwatorom w tweecie, na swojej stronie internetowej, w swoim biografii na Twitterze i w dowolnym innym miejscu.

Każdy, kto chce uczestniczyć w czacie na Twitterze, powinien mieć możliwość przeglądania wszystkich odpowiedzi, pytań i komentarzy dotyczących wybranego przez tematu, przeszukując unikalny hashtag, a także udostępniając własne komentarze i przemyślenia, dodając hashtag do swoich tweetów. Czaty na Twitterze promują interakcję i zaangażowanie w profilu oraz zachęcają ludzi do rozmowy o marce. Stwarza również bardziej osobiste wrażenia między odbiorcami a marką.

Reklama za pośrednictwem Twittera to świetny sposób na dotarcie do odbiorców. Dzięki temu tweety będą łatwo wykrywalne przez tysiące ludzi, co pomoże zwiększyć wpływ i liczbę obserwujących. Można to zrobić za pomocą promowanych tweetów lub reklam na Twitterze.

Niezależnie od tego, czy używasz Twittera jedynie prywatnie, czy tworzysz kampanie, jest to z pewnością unikalne i warte do rozważenia narzędzie do budowania społeczności, poznawania trendów i wymiany myśli z innymi!

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Kampanie reklamowe

Zmotywuj się – jak zmotywować pracowników

Rzetelnie pracujący zespół to podstawa – bez niego nawet najlepiej zaplanowany projekt może zakończyć się porażką. Dobry pracownik to zmotywowany pracownik, jednak motywowanie podwładnych to

Kampanie reklamowe

Urodzony sprzedawca – jak nim zostać?

Praca w sprzedaży jednym jawi się jako prosta, natomiast dla innych wręcz przeciwnie. Chodzi w niej przecież o to, aby sprzedać produkt klientowi, a to

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch