Kampania Google Ads, czy kampanie Facebook Ads są dziś niezwykle powszechne. Obecny charakter rynkowy sprawia, że zadania firmy, szczególnie te prowadzące do pozyskania większej ilości leadów, bądź nowych klientów muszą zostać przeprowadzone na najwyższym poziomie. Do zakresu takich operacji niewątpliwie zalicza się kampania reklamowa! Ale co tak właściwie rozumieć poprzez kampanie reklamowe? O tym dowiesz się w tym artykule.
Czym jest kampania reklamowa?
Wszelkie kampanie reklamowe to po prostu szereg działań marketingowo-promocyjnych, których realizacja powinna przynosić konkretne korzyści, które powinny zostać określone już na samym początku tworzenia kampanii reklamowej. Od wybranych celów zależeć będzie bowiem cała strategia przeprowadzania działań marketingowych. Do działań przeprowadzanych w ramach kampanii reklamowej można zaliczyć posty na social mediach, krótkie filmy poradnikowe, wpisy na bloga, a także świetnie konwertujące webinary, które są doskonałą płaszczyzną do ogłoszenia rozpoczęcia sprzedaży danego produktu (np. kursu). Do przeprowadzania profesjonalnych działań marketingowych stworzono wiele specjalnych platform zaopatrzonych w potrzebne narzędzia. Kampanie Facebook Ads cieszą się coraz większym zainteresowaniem, choć w ostatnim czasie największą uwagę przyciągają tak zwane „shorty” na Tik Toku.
Większość przedsiębiorców czy indywidualnych osób przeprowadzających kampanię reklamową ma na celu zwiększenie ilości sprzedaży swoich usług czy produktów. Istnieje jednak pewne grono, któremu bardziej zależeć będzie na rozpoznawalności. Cel niewątpliwie uzależniony jest od charakteru działalności danej firmy czy osoby. Jednak oprócz większej sprzedaży istnieje znacznie więcej celów, dla których tworzy się kampanie. O tych dowiesz się już za chwilę. W działalności firmy warto przeprowadzać kampanie marketingowe, które będą przede wszystkim ukazywać markę w jak najkorzystniejszym świetle. Oczywiście treści kampanii nie mogą mijać się z prawdą. Nienależny zatem eksponować nieistniejących zalet danej usługi czy produktu.
Rodzaje kampanii reklamowych
Ręcz jasna istnieje kilka rodzajów kampanii reklamowych. Do tych najpopularniejszych oraz przynoszących największy współczynnik konwersji zdecydowanie można zaliczyć:
-
rozproszoną;
-
uderzeniową;
-
tematyczną;
-
pulsacyjną.
Czym charakteryzują się poszczególne z nich? Pozostań z naszym artykułem, aby się dowiedzieć!
Kampanię rozproszoną możemy zdefiniować jako dotyczącą ogólnego problemu a nie konkretnego produkt, bądź usługi. Zadaniem kampanii tematycznej jest zaś przekazywanie informacji dotyczących pewnych problemów. Celem takiej kampanii może być szerzenie szeroko pojętej świadomości wśród odbiorców. Ciekawym rodzajem działań marketingowych z pewnością jest kampania uderzeniowa. Jej działanie opiera się na stwarzaniu efektownego „boom” i pozytywnego zaskoczenia oraz zainteresowania odbiorcy, czyli potencjalnego klienta. Reklamy z kampanii uderzeniowej oddzielane są między sobą tak zwanymi okresami ciszy, w których nic się nie dzieje. Wyżej wspomniana kampania pulsacyjna różnicuje natężenie. W przypadku tego rodzaju kampanii nie ma dużych różnic w intensywności. W swojej działalności warto wypróbować wszystkie rodzaje kampanii i sprawdzić, które odniosły największy sukces. Umiejętność tworzenia dogłębnej analizy statystyk reklamy jest bardzo istotna. Na jej podstawie można stwierdzić, który produkt bądź usługa cieszy się największym
zainteresowaniem. W ten sposób można nieco bardziej wyeksponować konkretny przedmiot sprzedaży, co z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty. Kampanie reklamowe Facebook, Instragram czy kampanie Google Ads są obecnie najchętniej wybierane spośród wszystkich możliwych opcji reklamowych.
Cele kampanii reklamowej
Każda kampania reklamowa już na samym początku powinna przewidywać cele, które powinny zostać osiągnięte. To właśnie od wybranych założeń zależny będzie rodzaj przeprowadzanych działań w ramach kampanii.
Do korzyści przeprowadzania kampanii reklamowej niewątpliwie można zaliczyć:
-
Budowanie wizerunku przedsiębiorstwa;
-
Zwiększenie rozpoznawalności marki;
-
Pozyskanie nowych klientów;
-
Informowanie klientów o nowym produkcie/ofercie;
-
Pozyskanie leadów (np. na listy mailingowe).
Niewątpliwie jednym z najważniejszych celów/korzyści przeprowadzania kampanii reklamowej jest zwiększenie rozpoznawalności marki. Na podstawie przeprowadzanych badań z zakresu sprzedaży stwierdzono, że potencjalny klient, musi zobaczyć dany produkt przedstawiony w korzystnym świetle co najmniej 7 razy, aby finalnie zdecydował się na zakup. Płynność działań marketingowych jest zatem nadto istotna.
Etapy prowadzenia kampanii reklamowej
W celu zwiększenia efektywności reklamy, przed rozpoczęciem działań obligatoryjnie należy przejść przez poszczególne etapy. W jaki sposób kampanie marketingowe dzielone są na etapy?
Etap I
Kluczowym zagadnieniem jest określenie, jaki produkt, bądź usługa ma być głównym przedmiotem kampanii. Jeśli przedsiębiorcy zależy na rozpoznawalności, wówczas przedmiotem może być sama marka. Na podstawie rodzaju przedmiotu reklamy konstruowana będzie cała ścieżka następnych zadań.
Etap II
Na tym etapie należy skupić się na określeniu jasnego celu kampanii. Im analiza celu będzie rzetelniejsza, tym łatwiej będzie o skonstruowanie adekwatnego zakresu działań.
Etap III
To czas, w którym należy określić grupę docelową. Na tym etapie warto stworzyć profil idealnego klienta i wedle niego stworzyć odpowiednie treści oferty/reklamy. Wielu właścicieli firm pomija rzetelne skonstruowanie opisu grupy docelowej. To duży błąd, który może kosztować małą skutecznością kampanii reklamowej.
Etap IV
Jednym z istotnych elementów tworzenia strategii kampanii reklamowej jest wyznaczenie kanałów komunikacyjnych. Etap czwarty uwzględnia właśnie taką operację. Najczęściej wybieranymi płaszczyznami do tworzenia reklam są dziś media społecznościowe. Kampanie reklamowe Facebook traktuje bardzo profesjonalnie i dziś mamy dostęp do świetnego narzędzia w postaci menedżera reklam. Ponadto, ważną rolę odgrywają także kampanie Google Ads. Wizytówka Google jest dziś rewelacyjną formą reklamy z której powinna korzystać każda firma zajmująca się sprzedażą.
Etap V
To projektowanie samej kampanii w oparciu o dotychczasową analizę, którą należało wykonać w poprzednich etapach. Na tym etapie powinno stworzyć się odpowiednie treści reklamowe. Zazwyczaj w celu przeprowadzenia kampanii reklamowych korzysta się z krótkich video, w których skondensowane są najkorzystniejsze informacje oraz Call To Action, czyli zachęcenie odbiorcy do wykonania konkretnego działania (np. zapisania się na newsletter). Wezwanie do akcji jest bardzo ważnym elementem w kampanii marketingowej. Należy bowiem szczegółowo pokierować odbiorcę do wykonania konkretnego polecenia. Należy także pamiętać, iż droga do zrealizowania danego działania powinna być możliwie jak najkrótsza. W przeciwnym wypadku potencjalny klient szybko się zniechęci i nie będzie chciał marnować czasu na wypełnianie formularzy zbędnymi danymi.
Ile powinna trwać kampania reklamowa?
Czas trwania kampanii reklamowej zależny jest od wielu czynników. Odpowiedni plan strategiczny całej kampanii reklamowej powinien określać jedynie pewne ramy czasowe trwania owej kampanii. Wszak trudno jest wskazać konkretną ilość czasu. Termin końcowy kampanii powinien wynikać z analizy aktywnej reklamy oraz ruchu, jaki powoduje. Średni czas trwania kampanii marketingowej wynosi zazwyczaj kilka tygodni. Na długość oraz intensywność kampanii wpływa między innymi rodzaj danego produktu bądź usługi. Jeśli dany przedmiot sprzedaży przyda się jedynie na konkretne wydarzenie/święto (np. koszyczek wielkanocny), to nierozsądne byłoby kontynuowanie kampanii reklamowej takiego produktu po świętach Wielkiej Nocy.
Dzisiejszy prężnie rozwijający się rynek sprawia, że przedsiębiorcy muszą dokonywać wszelkich starań w celu zwrócenia uwagi potencjalnych klientów. Oddech konkurencji na plecach staje się wystarczającą motywacją, aby w trosce o stabilną pozycję biznesu nawiązywać współpracę z odpowiednimi agencjami, które w profesjonalny sposób zajmują się tworzeniem strategii oraz samych kampanii reklamowych. Kampanie marketingowe są obowiązkiem każdego przedsiębiorstwa, które stara się o zdobycie, utrzymanie bądź poprawę pozycji rynkowej. Internet oferuje dziś mnóstwo możliwości, z których warto korzystać w inteligentny sposób.