kampanie reklamowe Facebook Ads
Tworzymy Skuteczne Efektywne Kanały Marketingowe
Kampania reklamowa na Facebook ADS
Dlaczego Twoje kampanie Facebook Ads zawodzą?
Reklama Facebook nie jest tak łatwe, ani tak prosta. Jeśli nie poświęci się czasu, aby zrobić rzeczy w odpowiedni sposób, można wydać mnóstwo pieniędzy i dostać bardzo mało w zamian.
Kluczowe błędy kampanii Facebook ads:
Nieudane testy kampanii
Rozpoczęcie kampanii Facebook Ads jest łatwe. W rzeczywistości jest to tak proste, że można zacząć płacić za reklamy prawie nie zdając sobie z tego sprawy. Facebook sprawia, że cały proces tworzenia kampanii jest tak prosty i intuicyjny, że czuje się jak "plug and play" reklamy. Możesz skonfigurować swoje konto, rozpocząć uruchamianie reklam i konwertować leady i sprzedaż rośnie. Niestety, ten cały proces jest nieco mylący. Choć z pewnością jest łatwo skonfigurować kampanię, to kreacja strategii, wiadomości i przekierowania mogą być znacznie bardziej pracochłonne. Co w rezultacie oznacza, że poniesione koszty oraz wyniki mogą zdecydowanie odbiegać od Twoich założeń. Tu jesteśmy pomocni my H4E Services Jedynym prawdziwym sposobem, aby wiedzieć, co działa, a co nie, jest przetestowanie wszystkiego. Oznacza to więcej pracy, aby być pewnym, ale Facebook właściwie interpretuje różne aspekty kampanii. Każda część kampanii - od kreacji do placementów - ma wpływ na rentowność i trwałość kampanii. Możesz dowiedzieć się wiele o swoich odbiorcach i o tym, na jakie komunikaty reagują dzięki testom kreatywnym, a następnie wykorzystać zoptymalizowaną kreację do udoskonalenia sposobu dostarczania, odbiorców i umiejscowienia. Ale, możesz zrobić to wszystko tylko wtedy, gdy aktywnie, regularnie prowadzisz split testy. Skuteczna reklama Facebook jest wynikiem obliczonej, świadomej strategii testowania.
Podkreślanie niewłaściwych wartości
Może być trudne do przewidzenia dokładnie to, na co Twoi klienci będą dobrze reagować. Aby odnieść sukces, trzeba projektować swoje wiadomości i w odpowiedni sposób kreować reklamy. Wiele firm nie rozumie, dlaczego ich klienci konwertują. Przoduje myślenie, że firmy rozumieją swoje propozycję wartości, ale są one bardziej skoncentrowane na tym, co cenią - a nie na tym, co ich klienci cenią. Nawet, jeśli masz swoją propozycję wartości właściwie dobraną, to może być trudno dowiedzieć się, jak skutecznie przekazać ją do właściwych odbiorców. H4E Services za każdym razem, gdy tworzy reklamę, zrobi krok po kroku i zadaj sobie pytanie: „Czy propozycja wartości jest jasna? Co ktoś, kto nie wie nic o danym biznesie, wyniósłby z tej reklamy?". Jeśli nie jesteśmy zadowoleni ze swoich odpowiedzi, wracamy do deski kreślarskiej.
Kierowanie do małych grup odbiorców
Facebook Ads zapewnia niezwykły poziom szczegółowości targetowania. Chcesz targetować turystów, którzy żyją swoimi pasjami i niedługo będą obchodzić urodziny? Nie ma problemu. Zgodnie z ogólną zasadą, im bardziej szczegółowy wywiad można uzyskać z marketingu, tym bardziej skuteczne będzie Nasze działanie. I, bardziej wąska grupa docelowa, tym łatwiej jest uzyskać dane specyficzne z obszaru marketingu. Facebook Ads jest to przede wszystkim platforma generowania świadomości. Niewielu ludzi wchodzi na Facebook w poszukiwaniu miejsca do jedzenia, naprawy samochodu, lub zakupu czegoś do domu. Co to oznacza dla Twojego marketingu? Cóż, bez względu na to, jak szczegółowy przekaz jest kierowany, tylko niewielki procent odbiorców będzie reagować na te reklamy. Z Naszego doświadczenia wynika, że grupy odbiorców z mniej niż milionem członków są po prostu zbyt małe. Odbiorcy w przedziale od 1 do 10 milionów mogą dobrze konwertować, jeśli twoje przesłanie do nich jest dobrze zdefiniowane, ale jeśli oczekujesz lepszych rezultatów, najlepiej jest celować w grupę 5-10 milionów lub więcej.
Skupianie się na krótkoterminowych wynikach
Zdecydowanie zbyt wielu reklamodawców myśli, że Facebook Ads jest kanałem marketingu bezpośredniego reagowania, czyli kiedy ludzie będą widzieć reklamę, klikną i będą konwertować. Dla większości firm, to niestety nie jest tak proste. Facebook jest dość specyficzny kanał marketingowy. Ludzie odwiedzają Facebooka, aby się socjalizować - nie po to, aby kupować rzeczy. Tak więc, jeśli chodzi o kampanie, trzeba założyć, że prawie nikt, kto widzi reklamę z Twojej firmy na Facebooku nie ma zamiaru kliknąć i / lub dokonać konwersji po raz pierwszy widząc dany komunikat. Odbiorcy odkrywają Twoją firmę i co oferujesz, więc zajmie trochę czasu, aby przekonali się do idei konwersji. Zamiast popychać ich szybko do konwersji, kiedy po raz pierwszy zauważyli reklamę, będzie trzeba stworzyć różne reklamy, które budują znajomość marki i kierują ludzi przez lejek. Wielowarstwowe strategie, takie jak ta, mają tendencję do wytwarzania lepszych wyników w czasie niż prosty sposób "kup teraz". Budowanie świadomości i generowanie zainteresowania, koncentrując się na długoterminowej grze będzie zazwyczaj najlepszym ruchem. Facebook Ads nie jest wyjątkiem.
Wnioski
Chociaż interfejs Facebook Ads jest prosty i intuicyjny, uzyskanie dobrych wyników z kampanii Facebook wymaga wiele wysiłku. Dlatego tak wiele firm zmaga się z Facebook Ads nawet wtedy, gdy ich firma jest świetnie dopasowana do platformy.