Kreatywność w reklamie… czy istnieje?

Share This Post

Kreatywność nie jest czymś, co przychodzi naturalnie każdemu. Jest to również coś, co niekoniecznie jest rozwijane w naszym społeczeństwie i karierze. Jeśli nie jesteś artystą, muzykiem lub kimś z „artystycznej” dziedziny, możesz się zastanawiać, dlaczego kreatywność jest ważna?

Chęć wyróżnienia a chęć wyrażenia

Możliwość zobaczenia całościowego obrazu jest ważna w wielu dziedzinach życia. Niezależnie od tego, czy chodzi o życie osobiste, czy o projekt w pracy, łatwo jest ugrzęznąć i zagubić się w szczegółach. Bycie kreatywnym i pozwalanie swojemu umysłowi na odrobinę meandrowania jest jak spacer po lesie. Zamiast zatrzymywać się, by skupić się na jednym kawałku mchu, idź dalej ścieżką i otwórz las. W pewnym sensie jesteś w stanie patrzeć przez drzewa.

Robienie czegoś kreatywnego może podnieść na duchu i pomóc otrząsnąć się ze złego nastroju. Odciąga twój umysł od tego, co cię trapi, ale nadal angażujesz swój umysł. Po prostu skupia się na czymś fajniejszym. Robienie czegoś kreatywnego jest jak podkręcanie silnika twojego umysłu.

Kiedy próbujesz znaleźć rozwiązanie problemu, kreatywne myślenie otwiera nowe możliwości. Patrzysz na sytuację z różnych perspektyw. Często ludzie utknęli na rozwiązaniach, z których zawsze korzystali w przeszłości. Kreatywni ludzie mają otwarte, aktywne umysły. Zwykle tętnią pomysłami i czerpią inspirację z otaczającego ich świata. To często sprawia, że ​​są bardziej produktywni, ponieważ wnoszą do stołu więcej niż ktoś, kto nie otwiera swojego umysłu na to, co go otacza. Kreatywni ludzie również zawsze szukają nowych sposobów rozwiązywania problemów, co daje impuls do innowacji i zwiększonej wydajności. To ceniona umiejętność w każdej dziedzinie!

Kreowanie kreatywności

Na rozwój twórczy we wczesnym dzieciństwie wpływa wiele różnych czynników. Rozwój twórczy we wczesnym dzieciństwie odnosi się przede wszystkim do procesu eksploracji przez dziecko za pomocą twórczej myśli, a nie rozwoju jakiejś szczególnej twórczej estetyki. Możliwość twórczej ekspresji i bycie chwalonym za twórczą ekspresję może wzbudzić większe zainteresowanie artystycznymi poszukiwaniami w późniejszym życiu. Dzieci, które mają możliwości artystyczne, rozwijają umiejętności twórczego rozwiązywania problemów.

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na rozwój twórczy we wczesnym dzieciństwie jest wiek. Dzieci w różnym wieku mają różne zdolności twórcze i różne sposoby myślenia o świecie. Na przykład na pewnym etapie rozwoju dzieci nie rozróżniają narzędzia używanego do rysowania od rysowanego obrazu, więc mogą bawić się narzędziem do rysowania tak, jakby był reprezentowanym obiektem. Małe dzieci również nie zawsze rozumieją różnicę między powierzchnią do rysowania a innymi powierzchniami.

Dzieci zachęcane do kreatywnej zabawy często rozwijają się w tej dziedzinie szybciej niż dzieci, które nie są zachęcane. Należy jednak zauważyć, że talent i kreatywność nie są bezpośrednio powiązane na tym etapie. Dziecko, które nie potrafi dokładnie przedstawić swoich pomysłów na rysunku, może być bardzo kreatywne, ale brakuje mu umiejętności koordynacji. Często zdarza się również, że dzieci wyróżniają się w różnych obszarach kreatywnej zabawy.

Pochwała może odgrywać dużą rolę w rozwoju twórczym we wczesnym dzieciństwie, ponieważ pochwała kształtuje sposób, w jaki dzieci rozumieją pracę twórczą. Na przykład pytanie dzieci, co próbują narysować, zasadza nasiona rzeczywistego przybliżenia wyglądu obiektów w świecie rzeczywistym. Zachęcanie dzieci do grania na instrumentach muzycznych w określony sposób może również kierować wyniki w określonych kierunkach. Wpływy dorosłych mogą odgrywać rolę w twórczym rozwoju, ale wymuszanie określonych rodzajów zabaw może również uniemożliwić postęp.

Kreatywność w reklamie

Ale czy to działa?

Może to być trochę przygnębiające dla reklamodawców, ale badania sugerują, że tylko 16% reklam jest zarówno zapamiętywanych, jak i prawidłowo przypisywanych marce, co sugeruje, że 84% wydatków na reklamę może zostać zmarnowanych.

Niedawne badanie wykazało, że internauci spędzają obecnie średnio 2 godziny i 22 minuty dziennie na portalach społecznościowych i platformach komunikacyjnych. Wydaje się, że to dużo czasu, aby się do nich dostać, prawda? Wcale nie. Średnio ma się około 5 sekund tego czasu, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających. Jeśli materiał nie zmusza do zainteresowania się nim, gra się kończy.

Jesteśmy bombardowani reklamami za każdym razem, gdy otwieramy przeglądarkę lub bierzemy tablet, więc kreatywne reklamy, które mogą przebić się przez ten nieustanny nawał treści, są niezbędne do odniesienia sukcesu. Brytyjska firma badawcza Millward Brown zidentyfikowała dziesięć głównych powodów, dla których reklamy są szeroko udostępniane, a powodem pierwszym, z dużym marginesem, jest to, że są kreatywne i angażujące.

Wydaje się, że najlepszym sposobem na to, by zostać zauważonym pośród reklamowego „hałasu”, jest zatem zainteresowanie klienta. A najbardziej atrakcyjne są reklamy kreatywne, które przyciągają i utrzymują uwagę odbiorców. Reszta po prostu gubi się w wiecznej otchłani, jaką jest internet.

Stwórz oryginalną reklamę

Opowiadanie historii ma silny wpływ na konsumentów. W rzeczywistości badania wykazały, że większość konsumentów lubi wykorzystywanie historii w reklamach. W świecie, w którym istnieją tysiące opcji i twierdzeń, wykorzystanie mocnej historii jest jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie konsumentów. Może to być używane jako narzędzie sprzedaży lub w kampanii reklamowej.

Najbardziej udane kampanie reklamowe wykorzystują jasną narrację, która ma sens dla konsumentów. Jak więc najlepiej opowiedzieć historię w kreatywny sposób, który przemówi do emocji konsumenta? Ważne jest, aby zrozumieć koncepcje opowiadania historii i używać kreatywności podczas reklamy.  Twoi klienci nie chcą słyszeć o funkcjach produktu, który sprzedajesz; chcą wiedzieć, do czego zdolny jest produkt i jak najlepiej go wykorzystać. Aby wyróżnić się z tłumu, musisz zrobić coś nowego. Nie będzie to łatwe do osiągnięcia w dzisiejszej reklamie, ponieważ ludzie stali się bardzo wyrafinowani w korzystaniu z mediów. Dobrą wiadomością jest natomiast to, że Twoi klienci mają jeszcze wyższy standard oczekiwań niż kiedykolwiek!

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Kampanie reklamowe

Zmotywuj się – jak zmotywować pracowników

Rzetelnie pracujący zespół to podstawa – bez niego nawet najlepiej zaplanowany projekt może zakończyć się porażką. Dobry pracownik to zmotywowany pracownik, jednak motywowanie podwładnych to

Kampanie reklamowe

Urodzony sprzedawca – jak nim zostać?

Praca w sprzedaży jednym jawi się jako prosta, natomiast dla innych wręcz przeciwnie. Chodzi w niej przecież o to, aby sprzedać produkt klientowi, a to

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch