Marka osobista – promuj siebie

Share This Post

Świat kręci się coraz szybciej, a marketing mu nie ustępuje. Wręcz przeciwnie, zaczyna być on elementem naszego codziennego życia, i to nie tylko dla osób pracujących w tej branży. Jesteśmy otoczeni reklamami na każdym kroku, w różnych formach o mniejszym lub większym poziomie subtelności. My też możemy zastosować niektóre z tych metod, aby zareklamować siebie, szczególnie jeśli chcemy zdobyć uznanie czy renomę eksperta. Fenomen budowania takich skojarzeń z naszą osobą zwany jest “marką osobistą”.

Nieustannie w ruchu

Nasz świat, technologia, czy wiedza nieustannie się zmieniają. Częściowo jest temu winna nasza ewolucyjna zdolność do szybkiego dostosowywania się do zmian w otoczeniu. Przez to wynalazki czy metody które były przełomowe w zeszłym roku bywają oczekiwanym standardem już kilka miesięcy później. Przez to wracamy do początku i wymyślania nowych sposobów na szok i zachwyt konsumentów.

Marka osobista … czyli?

Marka osobista, a ściślej mówiąc budowanie takiej marki, jest jedną ze strategii marketingowych, dostępnych zarówno dla zwykłych Kowalskich jak i słynnych biznesmenów naszego świata. Polega ona na starannym wykreowaniu publicznego image’u w taki sposób, aby nawet osoby które jeszcze nas nie poznały lub nawet nie widziały miały pozytywny obraz tego, kim jesteśmy. Co ważne, nie jest to to samo co nasze personalne relacje czy sama kompetencja, choć obie te rzeczy są ważnymi elementami tej strategii. Marka personalna to przede wszystkim sposób na podkreślenie swojej wyjątkowości, ekspertyzy, oraz bliskich nam wartości.

Kluczem stworzenia dobrej marki osobistej jest, przede wszystkim, plan. Wymaga on często dużej dozy introspekcji oraz dbałości o najmniejsze nawet detale, takie jak schemat kolorów, umiejscowienie logo, czy używane słownictwo. Choć, oczywiście, nie powinno zabraknąć również większych, “poważniejszych” wyborów oraz… konkretnego planu działania.

Budowanie marki

Proces budowania marki osobistej jest rozciągnięty w czasie. Wszak nie od razu Rzym zbudowano! Branding personalny wymaga jednak również podtrzymywania, warto więc przygotować się również do stałego prowadzenia założonych kont czy stron.

Przede wszystkim, warto zacząć od ustalenia swojej niszy, w której możemy budować status eksperta lub inną określoną pozycję. Im bardziej ta nisza jest konkretna, tym lepiej! Dzięki temu osoby wchodzące w interakcję z naszymi profilami będą miały lepszy obraz naszej wiedzy i umiejętności.

Następnie dobrze jest się zastanowić, co nas wyróżnia wśród innych. Może mamy ciekawy sposób mówienia lub nieoczekiwaną kombinację umiejętności? Nie bójmy się tego podkreślić! W ten sposób zostaniemy nie tylko jeszcze bardziej wyróżnieni, ale również “uczłowieczeni”. Warto postawić w tym na autentyczność, ponieważ fałszywe persony szybko wychodzą na jaw i potrafią obrócić naszą ciężką pracę w proch.

Narzędzia …

Najważniejszym narzędziem jest, oczywiście, nasza wyobraźnia i oryginalność. Nie zaszkodzi jednak skorzystać z kilku innych, aby ułatwić sobie życie. Jednym z takich narzędzi są social media, szczególnie takie jak LinkedIn czy Facebook. Warto zadbać o to, aby mieć na nich często aktualizowane konta, które są zgodne z obrazem, jaki staramy się wykreować. Pozwolą one nie tylko na przestrzeń do ekspresji, ale też do zdobywania nowych subskrybentów i poszerzania zasięgu naszego wpływu.

Platform społecznościowych jest jednak wiele. Nie trzeba mieć konta na wszystkich! Jedno czy dwa dobrze skonstruowane profile mogą być wystarczające. Warto jednak dostosować nasz wybór nie tylko do naszej niszy, ale również indywidualnych charakterystyk. Świetni mówcy mogą woleć pochwalić się swoją wiedzą w formie klipu na Instagramie czy filmiku na YouTube, podczas gdy nieśmiali autorzy mogą preferować dłuższe formy na swoim blogu, Facebooku, czy LinkedIn.

Ostatecznie, warto jest również uwzględnić w naszym arsenale pewność siebie. Aby inni uwierzyli w naszą ekspertyzę, nie zaszkodzi zacząć od uwierzenia w nią samemu! Świat wokół nas wciąż się zmienia. Warto więc pozwolić sobie na zmianę razem z nim i dostosować się do nowych norm czy nawet trendów, jeśli są dla nas korzystne. Budowanie marki personalnej może być jednym z nich, ponieważ pomaga ona w wyróżnieniu się na tle innych kreatorów, ekspertów, czy pracowników. Choć sam proces jest długotrwały i wymaga sporej ilości przygotowań oraz dbałości o szczegóły, istnieją przestrzenie czy narzędzia, które mogą pomóc nam w personalizacji i wdrożeniu naszej strategii. Dzięki temu każdy, kto usłyszy nasze imię będzie wiedział, że ma do czynienia z najlepszym z najlepszych!

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Kampanie reklamowe

Zmotywuj się – jak zmotywować pracowników

Rzetelnie pracujący zespół to podstawa – bez niego nawet najlepiej zaplanowany projekt może zakończyć się porażką. Dobry pracownik to zmotywowany pracownik, jednak motywowanie podwładnych to

Kampanie reklamowe

Urodzony sprzedawca – jak nim zostać?

Praca w sprzedaży jednym jawi się jako prosta, natomiast dla innych wręcz przeciwnie. Chodzi w niej przecież o to, aby sprzedać produkt klientowi, a to

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch