Pozycjonowanie – rola narzędzi część I

Dlaczego Warto Pozycjonować Stronę Internetową?

Share This Post

Pozycjonowanie jest procesem, który zajmuje wiele czasu, wymaga także wykonania różnych czynności. Bywa, że kontrolowanie ich efektów samodzielnie staje się problematyczne. Pomocne są tu narzędzia, które nie tylko pozwalają sprawdzać postępy, ale również pomagają opracować kolejne kroki w działaniach. Jak dużą rolę odgrywają one w pozycjonowaniu? W czym pomagają? Z jakich narzędzi warto korzystać?

Zautomatyzowane działania

Automatyzacja pomaga usprawnić wiele procesów i ułatwia wykonywanie działań pozycjonerskich, w tym SEO. Prawda jest taka, że pozycjonowanie stron internetowych zajmuje wiele czasu i wymaga zaangażowania. Należy wykonać wiele pracy, aby efekty były satysfakcjonujące. Niektóre z zadań są powtarzalne, mechaniczne i nie zawsze ciekawe – na szczęście są sposoby, aby je uprościć i wykonywać szybciej. Mowa o automatyzacji.

Nie trzeba wszystkiego robić ręcznie. Można i warto skorzystać z ułatwień. Jest ich wiele i pozwalają realizować skutecznie różne procesy bez udziału człowieka. To pozwala zmniejszyć pracę, którą trzeba osobiście wykonać, ale także przyspieszyć efekty. Co można zautomatyzować? Obecnie istnieje wiele narzędzi, które usprawniają działania pozycjonerskie. Sam proces składa się z wielu etapów i właściwie na każdy z nich można skorzystać z usprawnień, jakie oferuje nowoczesne oprogramowanie.

Po pierwsze, warto z niech skorzystać do automatycznego monitorowania witryny. To jedna z najważniejszych kwestii. Bez tego trudno stwierdzić, czy prowadzone działania przynoszą rezultaty. Ręczne monitorowanie strony jest nie tylko czasochłonne, ale i nieszczególnie efektywne. Natomiast automatyczne narzędzia w kilka chwil dostarczą takich danych, jak czas ładowania się strony czy obecność uszkodzonych linków.

Warto także śledzić w sposób automatyczny pozycję w wynikach Google. Osiągnięcie możliwie jak najwyższej pozycji jest głównym celem SEO, a miejsce strony w wynikach na różne frazy może zmieniać się w czasie. Kontrolowanie jednej strony może nie jest problematyczne, jednak jeśli jest ich więcej, odpowiednie narzędzia zdecydowanie pomogą kontrolować postępy.

Następnie można automatycznie monitorować konkurencję. To także istotne z punktu widzenia SEO. Działania konkurencji także wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, dobrze jest zatem wiedzieć, co robi. Narzędzia do monitorowania w prosty i szybki sposób analizują konkurencję, jej słabe i mocne strony, a także osiągane wyniki.

Co jeszcze można wykonać dzięki narzędziom? Dobierać frazy kluczowe. Są one istotne dla wyników pozycjonowania, ale żeby przynosiły efekty, warto wiedzieć, w jaki sposób ich używać. Odpowiednie oprogramowanie analizuje konkurencję i zapytania użytkowników na wybrany temat i proponuje słowa kluczowe, które będą w danym przypadku najbardziej odpowiednie. To bardzo ułatwia tworzenie treści na stronę i poprawia wyniki prowadzonych działań.

Zautomatyzowana analiza

Analiza pozycji strony pozwala kontrolować wyniki prowadzonych działań. Dzięki temu wiadomo, czy strona pnie się w górę, czy spada. To podstawowe kryterium. Taka kontrola sprawia, że łatwo jest na bieżąco reagować i dostosowywać działania do sytuacji. Łatwo też zareagować na nagły spadek pozycji. Pozycję można sprawdzić za pomocą odpowiednich narzędzi.

Jednym z nich jest Google Search Console. Jest to narzędzie darmowe, stworzone przez Google, i pozwala kontrolować wiele parametrów witryny. Da się tu sprawdzić m.in.:

  • 1. Frazy, na jakie indeksuje się strona,
  • 2. Pozycję witryny w Google na daną frazę, czyli monitoring pozycji,
  • 3. Wyświetlenia strony, kliknięcia,
  • 4. Które podstrony dobrze się indeksują, a które wymagają działań,
  • 5. Poprawność działania strony na urządzeniach mobilnych,
  • 6. Informacje o linkach zewnętrznych.

Drugim z narzędzi, które mogą być pomocne przy monitorowaniu pozycji, jest Senuto. To prosty w obsłudze program, który pozwala analizować wybrane strony. W aplikacji znajdują się informację o pozycjach na wybrane słowa kluczowe, a także wzrosty i spadki fraz, co pozwala kontrolować sytuację na bieżąco. Łatwo także sprawdzić, jak witryna wypada w porównaniu z konkurencją i na których frazach wypada lepiej. Są tu także porady, co zrobić, aby strona pozycjonowała się lepiej.

Zautomatyzowanie frazy kluczowych 

Słowa kluczowe to frazy, po wpisaniu których w wyszukiwarkę Google powinna pojawić się pozycjonowana strona. Oczywiście muszą być one powiązanie z nią tematycznie. Jeśli będą odpowiednio dopasowane pod względem tematyki, jak i konkurencyjności, pomogą w procesie pozycjonowania, a witryna pojawi się wyżej. To zaś zwiększy szansę, że użytkownik na nią wejdzie.

Jak dobrać frazy? Wybieranie ich „z głowy” nie jest dobrym pomysłem – tu trzeba myśleć bardziej jak użytkownik. Jednak wymyślanie słów nie zawsze będzie skuteczne i z pewnością będzie zajmowało zbyt wiele czasu. Lepiej ten proces zautomatyzować.

Google Trends pozwala sprawdzić informacje na temat liczny, pochodzenia, zależności od czasu i regionów zapytań użytkowników wyszukiwarki Google. Można wpisać w narzędzie wybraną frazę i sprawdzić, jak jest popularna wśród osób korzystających z Google. Jak nazwa narzędzia wskazuje, pozwala ono sprawdzić trendy wyszukiwani frazy dla wybranego okresu.

Ahrefs to płatne narzędzie, które umożliwia profesjonalną analizę słów kluczowych. Można także uzyskać podpowiedzi fraz, które będą pasowały do danej witryny. Za pomocą narzędzia łatwo także zweryfikować widoczność strony w wyszukiwarkach, co jest ważne dla SEO. Ubersuggest Keyword Tool jest kolejnym narzędziem, za pomocą którego można wyszukać słowa kluczowe na podstawie wpisanej frazy. Łatwo więc znaleźć słowa pasujące do tematyki witryny. Po wpisaniu frazy pojawiają się trafne propozycje wraz z danymi, takimi jak liczba wyszukiwani.

Zautomatyzowana analiza strony

Jednym z istotnych czynników, które wpływają na pozycję strony w Google, jest odpowiednie działanie witryny. Chodzi tu o optymalizację, brak błędów w kodzie, szybkość działania i ładowania się strony czy błędne przekierowania i zepsute linki. Samodzielnie bywa trudno znaleźć te błędy, dlatego warto korzystać z odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest Screaming Frog. Program ten analizuje witrynę, sprawdzając wiele danych, w tym adresy URL, meta dane, przekierowania oraz inne techniczne czynniki. Dzięki temu można szybko uzyskać informację o stanie strony i wdrożyć niezbędne poprawki.

SurferSEO to rozbudowane narzędzie, które pomoże na wielu polach. Analizuje dane z aż 47 podobnych stron, na tej podstawie zwraca informacje o meta title, meta description, prędkości wczytywania się strony, linkowaniu czy liczbie grafik, jakie powinny się w witrynie znaleźć. SurferSEO analizuje także samą treść pod kątem fraz kluczowych czy nasycenia nimi.

Ahrefs Webmaster Tools to darmowe narzędzie, które pozwala analizować stronę pod kątem technicznych problemów. Sprawdza ją pod kątem wydajności tagów, jakości treści, linkowań (wychodzących oraz przychodzących) czy zasobów. Kryteriów jest jednak więcej.

Deepcrawl służy do przeprowadzania technicznego audytu SEO. Pozwala szybko wykryć nieprawidłowości na witrynie. Analizuje ją pod kątem adresów URL oraz wielu innych parametrów, aby wykryć błędy. Program jest crawlerem, czyli weryfikuje kod, analizuje strukturę strony i sprawdza jej zawartość. Crawler pozwala przyspieszyć audyt strony, co ma znaczenie zwłaszcza w przypadku rozbudowanych serwisów.

Ręczne analizy, zwłaszcza w przypadku rozbudowanych stron czy kilku pozycjonowanych serwisów nie są dobrym rozwiązaniem. Zajmują dużo czasu, są wieloetapowe i często nie da się dokładnie sprawdzić każdego aspektu.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Kampanie reklamowe

Zmotywuj się – jak zmotywować pracowników

Rzetelnie pracujący zespół to podstawa – bez niego nawet najlepiej zaplanowany projekt może zakończyć się porażką. Dobry pracownik to zmotywowany pracownik, jednak motywowanie podwładnych to

Kampanie reklamowe

Urodzony sprzedawca – jak nim zostać?

Praca w sprzedaży jednym jawi się jako prosta, natomiast dla innych wręcz przeciwnie. Chodzi w niej przecież o to, aby sprzedać produkt klientowi, a to

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch